مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 06:502021-10-28اقتصادي

اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار برای تولید نهال حرا در قشم


رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم گفت: امسال بیش از 6 میلیارد ریال اعتبار برای تولید، کاشت و نگهداری نهال حرا به قشم اختصاص یافته است.

- ایسنا/هرمزگان رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم گفت: امسال بیش از 6 میلیارد ریال اعتبار برای تولید، کاشت و نگهداری نهال حرا به قشم اختصاص یافته است.

اکبر محمودی زاده صبح امروز (ششم آبان ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: این اعتبار برای تولید 80 هزار اصله نهال حرا هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه نهال های تولید شده در 125 هکتار از سواحل شمال و شمال غربی جزیره قشم کاشته می شود، تصریح کرد: این مناطق بعلت لجنی بودن زمین و فرایند مناسب جزر و مد آب دریا، بهترین نقطه برای کاشت و توسعه جنگل های حراست.

محمودی زاده اضافه کرد: هرسال مردم ساحل نشین قشم، بندرخمیر، سیریک، جاسک و کولغان بندرعباس با مجوز اداره کل منابع طبیعی هرمزگان، بذر درختان حرا را برداشت، و نهال تولید می کنند.

وی با بیان اینکه گردآوری بذر حرا از ابتدای مرداد ماه شروع می شود، اظهار کرد: کاشت نهال های حرا تا پایان آذر ادامه دارد و در این مدت حدود 30 تَن به صورت مستقیم مشغول بکار می شوند.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم ادامه داد: گسترش جنگل و حفظ تنوع زیستی، حفاظت از خاک، تقویت زیستگاه پرندگان، آبزیان و حشرات از اهداف ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار برای تولید نهال حرا در قشم

اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار برای تولید نهال حرا در قشم