مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 06:002021-10-28پزشكي

ورزش همیشه باعث لاغری نمی شود


جبران کالری از فردی به فرد دیگر متفاوت است و یادگیری نحوه واکنش سوخت و ساز بدن به تمرینات،می تواند کلیدی برای بهینه سازی ورزش برای کنترل وزن باشد.

- تصور رایج این است که با ورزش کردن به صورت طبیعی کالری می سوزانیم و همین مسئله باعث کاهش وزن می شود، اما در حقیقت بدن تمام تلاش خود را می کند تا از بین رفتن کالری را جبران کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما؛ یک مطالعه جدید در این مورد که فعالیت بدنی چگونه بر سوخت و ساز ما تأثیر می گذارد نشان داد که ورزش کردن با هدف سوزاندن 100 کالری درعمل به سوزاندن 72 کالری می انجامد.

این مطالعه نشان داد که بدن ما تمایل دارد که حداقل یک چهارم کالری مصرفی در طول ورزش را جبران کند و لذا تلاش ما در کاهش وزن را تحت تأثیر قرار می دهد.

این مطالعه همچنین نشان می دهد که جبران کالری از فردی به فرد دیگر متفاوت است و یادگیری نحوه واکنش سوخت و ساز بدن به تمرینات،می تواند کلیدی برای بهینه سازی ورزش برای کنترل وزن باشد.

فرض بر این است که ورزش به میزان قابل توجهی به کاهش وزن کمک می کند.

هنگام حرکت ، ماهیچه های ما منقبض می شوند و به سوخت بیشتری نسبت به حالت استراحت نیاز دارند، در حالیکه سایر اندامها و سیستم های بیولوژیکی نیز انرژی اضافی مصرف می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورزش همیشه باعث لاغری نمی شود

ورزش همیشه باعث لاغری نمی شود