مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 04:252021-10-28سياسي

غربالگریی بینایی بیش از 2 هزار کودک ایجرودی


رییس اداره بهزیستی شهرستان ایجرود با بیان اینکه از آغاز طرح غربالگری بینایی بیش از 2 هزار کودک غربالگری بینایی شده اند، گفت: یک معاینه بینایی همه جانبه می تواند وجود آمبلیوپی را تعیین کند.

-  رضا نوروزی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه از آغاز طرح غربالگری بیش از 2 هزار کودک غربالگری بینایی شده اند، اظهار کرد: از این تعداد 62 کودک مشکوک بوده و به اپتومتریست ارجاع داده شدند که در مرحله دوم نیز 12 کودک سالم تشخیص داده شده است و سایر کودکان نیز در حال پیگیری هستند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان ایجرود ادامه داد: طرح غربالگری بینایی به وسیله دستگاه  بینایی سنجی و  دستگاه E چارت با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سطح شهرستان اجرا شد.

نوروزی با اشاره به اینکه تنبلی چشم به عنوان یک ضعف بینایی یا از دست دادن بینایی در یک چشم  می باشد و در نتیجه عدم درمان در مراحل اولیه رشد اتفاق می افتد، گفت: در حال حاضر نزدیک به 100 نفر از افراد کم بینا و نابینا تحت پوشش بهزیستی شهرستان هستند و از خدمات بهزیستی شامل درمان، تحصیل، ازدواج، لوازم کمک توانبخشی از قبیل  تامین عصای سفید، تلفن گویا و.

بهره مند هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگریی بینایی بیش از 2 هزار کودک ایجرودی

غربالگریی بینایی بیش از 2 هزار کودک ایجرودی