مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 01:402021-10-27پزشكي

چه کسانی باید دوز سوم واکسن کرونا را بزنند/هشدار به واکسن نزده ها


رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ارتباط با تزریق دوز سوم واکسن کرونا توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علیرضا ناجی، درباره ضرورت استفاده از واکسن دوز سوم، اظهار کرد: بسته به نوع واکسنی که به گروه های مختلف جامعه تزریق شده باشد، استفاده از واکسن یادآور توصیه می شود.

وی با بیان اینکه در ایران برای افرادی که از واکسن اسپوتنیک استفاده کرده اند، بهترین دوز یادآور می تواند واکسن آسترازنکا باشد، افزود: به کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق شده، بهترین دوز واکسن تقویتی یا یادآور واکسن اسپوتنیک است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: افرادی که از واکسن بهارات یا سینوفارم استفاده کرده اند نیز استفاده از همان نوع واکسن تلقیح شده به عنوان دوز یادآور توصیه می شود.

وی افزود: به رغم اینکه بهتر است همه اقشار جامعه دوز یادآور واکسن مبتلا خواهند شد، حتی در مورد واکسینه شده ها بسته به اینکه با چه سویه ای برخورد داشته اند امکان آلودگی به ویروس وجود دارد و این درحالی است که بیشتر مرگ و میرهای کرونایی مربوط به واکسینه نشده ها در برابر این ویروس است.

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: هیچ تضمینی وجود ندارد که افرادی که یکبار به کرونا مبتلا شده اند، دوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسانی باید دوز سوم واکسن کرونا را بزنند/هشدار به واکسن نزده ها

چه کسانی باید دوز سوم واکسن کرونا را بزنند/هشدار به واکسن نزده ها