مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 22:352021-10-27پزشكي

همه چیز درباره نشانگر رنگی تغذیه ای


با توجه به اینکه بسیاری از بیماری ها با غذا و سلامت مردم ارتباط مستقیم دارند، توجه به سلامت و اطمینان از سالم بودن غذا رویکردی بسیار جدی پیدا کرده است تا آن جا که شعار سازمان جهانی بهداشت ایمنی غذا از مزرعه تا سفره است.

- با توجه به اینکه بسیاری از بیماری ها با غذا و سلامت مردم ارتباط مستقیم دارند، توجه به سلامت و اطمینان از سالم بودن غذا رویکردی بسیار جدی پیدا کرده است تا آن جا که شعار سازمان جهانی بهداشت "ایمنی غذا از مزرعه تا سفره" است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ایران وزارت بهداشت برای تامین و تضمین سلامت غذای مردم طرح درج نشانگرهای چراغ راهنمای تغذیه و اصالت کالا بر روی فرآورده های غذایی را آغاز کرده است.

باید توجه کرد که بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت ارتباط مستقیم با تغذیه و خوراکی های مورد استفاده دارند که نیازمند توجه بیشتر به کیفیت مواد غذایی است.

مصرف زیاد قند، نمک و چربی های جامد موجب بیماری های دیابت، فشارخون، سکته های مغزی، بیماری های قلبی و عروقی و سکته های قلبی می شود.

ضرورت توجه به محتوا و کیفیت خوراکی ها موجب شده وزارت بهداشت برای انتخاب هوشمندانه یک محصول، درج نشانگرهای چراغ راهنمای تغذیه و اصالت کالا بر روی بسته های مواد غذایی را در دستور کار قرار دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز درباره نشانگر رنگی تغذیه ای

همه چیز درباره نشانگر رنگی تغذیه ای