مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 19:502021-10-27پزشكي

95 درصد افراد مبتلا به هپاتیت B حاد سلامت خود را به دست می آورند


رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 95 درصد افراد مبتلا به هپاتیت B حاد سلامت خود را باز یافته و نسبت به آن ایمنی پیدا می کنند.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 95 درصد افراد مبتلا به هپاتیت B حاد سلامت خود را باز یافته و نسبت به آن ایمنی پیدا می کنند.

دکتر فیض الله برزگر، در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه هپاتیت B مزمن، یک بیماری خطرناک است و باید تحت درمان دارویی قرار گیرد تا به شرایط خطرناکی مانند نارسایی کبدی، سیروز و سرطان کبد تبدیل نشود، افزود: هرچند علائم حاد این بیماری به صورت سرما خوردگی و درد بدن و خستگی است، اما سایر علائم بیماری شامل کم اشتهایی، حالت تهوع، خستگی و بی حالی شدید، تب، ضعف و سوزش عضلات، زرد شدن رنگ پوست و سفیدی چشم ها، تیره شدن رنگ ادرار، خاکستری یا روشن شدن رنگ مدفوع، درد در ناحیه شکم و اطراف ناف است و گاهی هیچ علامت واضحی وجود ندارد و بیماری به آهستگی مزمن می شود.

وی اضافه کرد: در حالت ناقل که آنزیم های کبد نرمال هستند، اما ویروس در بدن وجود دارد و به کبد آسیب نمی زند، نیاز به درمان نیست، اما بررسی دوره ای از نظر عوارض احتمالی لازم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

95 درصد افراد مبتلا به هپاتیت B حاد سلامت خود را به دست می آورند

95 درصد افراد مبتلا به هپاتیت B حاد سلامت خود را به دست می آورند