مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 13:052021-10-27اجتماعي

بلاتکلیفی متروی کرج در آستانه 30 سالگی/پروژه ای که قرار بود ترافیک را دور بزند


متروی کرج در آستانه سی سالگی قرار گرفته است اما هنوز تکلیف بهره برداری از آن مشخص نیست؛ پروژه ای که روزی امید کلانشهر کرج برای رفع معضل ترافیک بود.

- خبرگزاری فارس البرز-طیبه جواهری؛ پروژه قطار شهری کرج در آستانه 30 سالگی رسید اما هنوز معلوم نیست که دقیقا چه زمانی به ثمر خواهد رسید؟ پروژه ای که به امید رفع گره کور ترافیکی استارت خورد و گویی تا به امروز در حیات نباتی به سر می برد به شکلی که برای بهره برداری از آن تنها باید دست به دامان دعا باشیم! بدون شک عملیات احداث این پروژه عظیم در چهارسال اخیر با سرعت بیشتری همراه شد و شورای پنجم سعی داشت پیش از خداحافظی بخشی از آن را افتتاح کند اما جای تأسف داریم که آرزویشان برآورده نشد؛ در این خصوص خالی از لطف نیست اشاره کنیم به آخرین وعده افتتاح پروژه در بهار 1400، البته این وعده به بخشی از پروژه مربوط می شد اما بازهم در حد یک وعده باقی ماند.

پروژه ای قطار شهری کرج، ششمین خط مترو تفکیکی در ایران است و همچنین دومین شهری می باشد که دارای خط مترو بین شهری به شمار می رود؛ بر اساس مطالعات انجام شده معیار ضرورت استفاده از قطار شهری وجود حداقل 10٬000 نفر مسافر در جهت غالب در ساعت اوج ترافیک است و در برخی مسیرها این میزان به بیش از 15٬000 یا حتی 30٬000 نفر مسافر در ساعت اوج خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلاتکلیفی متروی کرج در آستانه 30 سالگی/پروژه ای که قرار بود ترافیک را دور بزند

بلاتکلیفی متروی کرج در آستانه 30 سالگی/پروژه ای که قرار بود ترافیک را دور بزند