مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 12:152021-10-27سياسي

رونمایی از دو ترجمه «پشتو» قرآن در پیشاور


دو نسخه از ترجمه قرآن کریم به زبان پشتو به همت خانه فرهنگ ایران در پیشاور طی مراسمی در سالن امام خمینی(ره) این مرکز رونمایی شد.

- دو نسخه از ترجمه قرآن کریم به زبان پشتو به همت خانه فرهنگ ایران در پیشاور طی مراسمی در سالن امام خمینی(ره) این مرکز رونمایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،مهران اسکندریان، رییس خانه فرهنگ ایران در پیشاور در خبری به ایکنا اعلام کرد این ترجمه های قرآن در کنفرانس وحدت امت؛ میراث نبوت که به مناسبت میلاد پیامبر(ص) به همت خانه فرهنگ ایران در پیشاور در این مرکز برگزار شد، رونمایی شد.

وی افزود: یکی از این قرآن ها چاپ دوم ترجمه منظوم حاج سیدجعفر حسین شاه با قدمت بیش از صد سال و دیگری ترجمه محمد رحیم دُرانی به عنوان نخستین ترجمه شیعی به زبان پشتو بود که با حضور ایشان رونمایی شد.

به گفته محمد رحیم دُرانی، این ترجمه 8 سال طول کشیده است و وی برای شروع کار، حدود 30 ترجمه قرآن به زبان پشتو را نقد و بررسی کرده و براساس آن، یک مقاله نوشته است.

در این مقاله 10 ترجمه قدیمی قرآن مورد نقد و بررسی قرار گرفته و ضرورت ترجمه جدید برجسته شده است.

بنا بر این گزارش، کنفرانس وحدت امت؛ میراث نبوت با مشارکت سرکنسولگری ایران در پیشاور و مؤسسه پژوهشی البصیره پاکستان برگزار شد و علمای شیعه و س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از دو ترجمه «پشتو» قرآن در پیشاور

رونمایی از دو ترجمه «پشتو» قرآن در پیشاور