مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 12:052021-10-27اقتصادي

ابلاغ دستورالعمل درج قیمت بر کالاها


رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از ابلاغ دستورالعمل درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها در هفته جاری خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان عباس تابش از ابلاغ دستورالعمل درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها در هفته جاری خبر داد و گفت: یکی از چالش های اصلی در بازار، درج قیمت های غیرقانونی و غیرواقعی بر روی کالاها است.

  رییس سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان افزود:  با توجه به مطالبه عمومی و با هدف شفاف سازی قیمت ها، و بهره مندی قانونی و منطقی هر یک از عوامل زنجیره تولید، توزیع و عرضه از سودهای مصوب قانونی و اطلاع رسانی مستمر از قیمت انواع کالا و خدمات و همچنین کاهش بهای پرداختی توسط مصرف کنندگان لازم است با تغییر در شیوه درج قمیت کالا به عنوان الزام قانونی ، موجبات استیفای بیش از پیش حقوق مصرف کنندگان فراهم شود.

تابش بیان داشت: در شرایط فعلی بواسطه اینکه رقابت حداکثری بین واحدهای تولیدی برای بدست آوردن سهم بازار از طریق اختصاص حاشیه سود بیشتر برای شبکه توزیع وجود دارد و عملا قیمت کمتر مبنای رقابت نیست، میزان بهره مندی شبکه توزیع از حاشیه سود تخصیص یافته تعیین کننده فروش می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابلاغ دستورالعمل درج قیمت بر کالاها

ابلاغ دستورالعمل درج قیمت بر کالاها