مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 12:002021-10-27اقتصادي

ارتقاء ماشین آلات شرط رقابت در بازار صنعت سنگ است


مشاور بین المللی انجمن سنگ ایران گفت: کلیدی ترین آیتم برای افزایش تولید و رقابت در بازار بین المللی صنعت سنگ رفع ایرادات ماشین آلات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبا بیان اینکه متأسفانه آمارها نشان می دهد ایران صدمات بسیاری در صنعت سنگ دیده، اظهار داشت: این صدمات بیشتر در تقاضای و رشد سنگ سیلیکی و گرانیت بوده است.

وی افزود: اوج صادرات ایران در سال 2019 بوده که دوباره کاهش یافته و دلیل اصلی آن ضعف ماشین آلات است که هزینه تعمیرات، نگهداری و تولید این ماشین آلات به شدت بالا رفته و جایگزین هم ندارد.

مشاور بین المللی انجمن سنگ ایران با بیان اینکه هر ساله شاهد بسته شدن معادن هستیم، گفت: بیش از 2 هزار و 100 پروانه بهره برداری معادن در کشور صادر می شود که هزار و 70 معدن در سال 1398 فعال بوده و این تعداد در سال 1399 به 800 معدن کاهش یافته است.

ماشین آلات، بزرگترین ضعف صنعت سنگ وی ادامه می دهد: ترکیه با 11 میلیون تن تولید لیدر صادرات در گروه ماربل است و ایران در سال 2013 میلادی 12.

5 میلیون تن صادرات داشته و اگر بتوانیم معادن را شناسایی و فعال کنیم و 50 درصد آنها فعال باشند باید 15 میلیون تن تولید داشته باشیم در صورتی که از این مقدار صادرات کمتر است.

حاج سید جوادی با بیان اینکه ما در کشوری زندگی می کنیم که نزدیک 8 میلیون تن در شرایط وخیم مصرف داخلی دارد و در شرایط رشد اقت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقاء ماشین آلات شرط رقابت در بازار صنعت سنگ است

ارتقاء ماشین آلات شرط رقابت در بازار صنعت سنگ است