مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 11:202021-10-27بين الملل

تشدید تنش بین آمریکا و چین پس از اظهارات بلینکن


پس از اینکه بلینکن از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا از تایوان برای مشارکت در مجامع بین المللی حمایت کنند، مناقشه بین چین و آمریکا بر سر تایوان در حال تشدید است.

- پس از اینکه بلینکن از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا از تایوان برای مشارکت در مجامع بین المللی حمایت کنند، مناقشه بین چین و آمریکا بر سر تایوان در حال تشدید است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری ساوت چاینا مورنینگ پست، پکن علیه اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعتراض کرد و صحبت های وی را نشانه ای درخصوص حمایت از تایوان تلقی کرد.

بلینکن گفت که تایوان به موفقیت دموکراتیکی خوب دست پیدا کرده است و حمایتش از شفافیت، حقوق بشر و همچنین در زمینه حاکمیت قانون با ارزش های آمریکا همخوانی دارد.

وی افزود: به همین خاطر است که ما تمام اعضای سازمان ملل متحدد را ترغیب می کنیم تا درخصوص حمایت از تایوان قوی به ما ملحق شوند؛ به عبارتی این یک مشارکتی معنادار در سراسر سیستم سازمان ملل متحد و همچنین در جامعه بین المللی است.

بلینکن اظهار کرد که اجازه دادن به تایوان برای مشارکت در مجامع بین المللی با سیاست چین واحد آمریکا تضادی ندارد.

وی خاطرنشان کرد که حذف تایوان کار مهم سازمان ملل متحد و نهادهای مرتبط با آن را تضعیف می کند و به این مثال اشاره کرد که تایوان در س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید تنش بین آمریکا و چین پس از اظهارات بلینکن

تشدید تنش بین آمریکا و چین پس از اظهارات بلینکن