مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 11:152021-10-27بين الملل

هدف نشست تهران تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان است


هدف نشست تهران تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان است که انعکاس دهنده تنوع قومیتی و جمعیتی این کشور و موجب عاری شدن این پهنه جغرافیایی از خشونت شود.

- ، سعید خطیب زاده در حاشیه نشست وزرای خارجه همسایگان افغانستان که صبح امروز(چهارشنبه) در وزارت امور خارجه برگزار شد، درباره نشست همسایگان افغانستان در تهران، اظهار داشت: گفتگوها در جریان است و همه وزرای خارجه در حال حاضر تلاش می کنند تا به یک بیانیه مشترک دست پیدا کنند.

فضای گفتگوها بسیار مثبت و سازنده است و تهران تلاش می کند تا نقطه تلاقی همه دیدگاه ها و همگرایی منطقه ای باشد.

وی بیان کرد: پیام نشست تهران مشارکت و همکاری کشورهای منطقه به جای واگرایی و یا رقابت درباره افغانستان بوده که تا الان محقق شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: ما به دنبال روشن کردن خطوطی هستیم تا کشورهای همسایه بتوانند آینده افغانستان را بر اساس خواست و اراده مردم افغانستان تسهیل کنند.

خطیب زاده با بیان اینکه هدف نشست تهران تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان است که انعکاس دهنده تنوع قومیتی و جمعیتی این کشور و موجب عاری شدن این پهنه جغرافیایی از خشونت شود، گفت: علاوه بر این، اختلافات کشورهای دیگر نباید به افغانستان سرازیر شود و افغانستان باید بتواند عضو موثری در ترتیبات و همکاری های منطقه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف نشست تهران تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان است

هدف نشست تهران تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان است