مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 10:552021-10-27سياسي

نخستین نمونه از سیارک ریوگو


ناسا اولین نمونه سیارک ریوگو را دریافت کرده که توسط فضاپیمای هایابوسا 2 آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن به زمین بازگردانده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، ناسا در ژوئن 2021 اولین نمونه سیارک ریوگو را دریافت کرد که در دسامبر 2020 توسط فضاپیمای هایابوسا 2 آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) به زمین بازگردانده شده است.

سیارک 162173 ریوگو  یک سیارک آپولو است که این سیارک از نوع نادر طیفی Cg، یعنی داشتن کیفیت هر دو نوع سیارک نوع C و سیارک نوع G است.

 مایک زولنسکی به عنوان معاون گروه فرعی کانی شناسی-پترولوژی برای تلاش های آنالیز اولیه، یکی از اولین دانشمندانی بود که نمونه را برای تعیین ماهیت اولیه آن بررسی کرد.

در کنار زولنسکی، جانگمی هان، از بخش علوم تحقیقات و اکتشاف اختر مواد و جیمز مارتینز از بخش مهندسی سازه در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون برای تکمیل بررسی نمونه با یکدیگر همکاری کردند.

تجزیه و تحلیل نمونه در یکی از آزمایشگاه بخش مهندسی سازه مرکز فضایی جانسون انجام شد.

در مطالعه ای که سال گذشته در مجله Science منتشر شد، پژوهشگران تیم فضاپیمای هایابوسا 2 از مشاهدات خود در مورد فرایند نمونه برداری از سطح این سیارک گزارشی ارائه و در آن اعلام کردند که چه اندازه گیری هایی از سطح ریوگو می تواند به ما در درک تک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین نمونه از سیارک ریوگو

نخستین نمونه از سیارک ریوگو