مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 10:202021-10-27اقتصادي

کشت پاییزه کلزا در 135 هکتار از اراضی سرخس


مدیر جهاد کشاورزی سرخس از کشت پاییزه کلزا در این شهرستان خبر داد و گفت: تا این لحظه در 135 هکتار از اراضی شهرستان سرخس کلزا کشت شده و هدف این است که با توجه به محدودیت منابع آبی در سال جاری، - اقدامات لازم جهت افزایش عملکرد در واحد سطح انجام شود.

محمد علی رهنما در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: شهرستان سرخس یک منطقه گرمسیری است و با توجه به دمای مناسب آن، شرایط بسیار خوبی برای کشت پاییزه فراهم است؛ به طوری که این شهرستان یکی از قطب های مهم تولید غلات استان به شمار می آید.

همچنین محصول استراتژیک کلزا از دیگر کشت های پاییزه شهرستان سرخس است.

وی اظهار کرد: در سال جاری در راستای حمایت از کشت های استراتژیک از جمله کلزا با برگزاری جلسات متعدد و اطلاع رسانی تا این لحظه 135 هکتار کلزا در شهرستان کشت شده که از سطح سبز خوبی برخوردار است.

رهنما افزود: پیش بینی ها حاکی از این است که در سال جاری نیز از شرایط بارندگی مناسبی برخوردار نباشیم؛ بنابراین باید تلاش کنیم از همین منابع آبی که در اختیار داریم، بهره مناسبی ببریم تا آنچه را به لحاظ کیفی و کمی از مزارع آبی شهرستان مورد انتظار است، برآورده کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس بیان کرد: سال های گذشته حدود 30 الی 40 درصد اراضی آبی شهرستان به صورت مستقیم از حق آبه سد دوستی بهره مند می شد و با توجه به محدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت پاییزه کلزا در 135 هکتار از اراضی سرخس

کشت پاییزه کلزا در 135 هکتار از اراضی سرخس