مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 09:502021-10-27بين الملل

تروریست ها در پوشش پناهجو از افغانستان به کشورهای همسایه می روند


وزیر خارجه روسیه در نشست همسایگان افغانستان در تهران گفت که با وجود تروریست ها، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان، تدوین سیاست خارجی عادی در قبال این کشور دشوار است.

- به نقل از اسپوتنیک، سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در نشست همسایگان افغانستان که به میزبانی تهران در حال برگزاری است، با اشاره به وضعیت افغانستان گفت که تروریست ها و جنایتکاران در پوشش پناهجویان افغان در حال تلاش برای نفوذ به کشورهای همسایه هستند.

لاوروف در این رابطه گفت: بدیهی است که بدون مبارزه قاطع برضد تولید و قاچاق مواد مخدر و برضد گروه های تروریستی بین المللی که در افغانستان حضور دارند و از بیرون مدیریت می شوند، به سختی می توان یک سیاست خارجی عادی را شکل داد، به ویژه با کشورهای همسایه که در درجه اول توسط این نیروهای مخرب هدف قرار گرفته اند.

وی همچنین تاکید کرد که همسایگان افغانستان باید از حضور نیروهای نظامی آمریکا و ناتو در خاک کشورشان جلوگیری به عمل آورند.

مطابق اظهارات لاوروف، پس از گذشت دو دهه از تلاش های ناتو برای تحمیل الگوی دولت سازی در افغانستان، این کشور باید دوباره از صفر شروع کند.

وزیر خارجه روسیه در این باره ادامه داد: ظاهرا، زمان آغاز تلاش برای جمع آوری منابع برای کمک های مالی، اقتصادی و بشردوستانه به افغان ها فرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تروریست ها در پوشش پناهجو از افغانستان به کشورهای همسایه می روند

تروریست ها در پوشش پناهجو از افغانستان به کشورهای همسایه می روند