مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 09:402021-10-27دانش

4 استانی که بیشترین زمینلرزه های بزرگتر از 5 را تجربه کردند


بر اساس مطالعات محققان دانشگاه سمنان در زمینه تحلیل زمینلرزه های 15 سال کشور، مناطقی از جنوب شرقی و شرق کشور دارای بیشترین احتمال وقوع زمینلرزه های بزرگتر از 5 هستند.

- بر اساس مطالعات محققان دانشگاه سمنان در زمینه تحلیل زمینلرزه های 15 سال کشور، مناطقی از جنوب شرقی و شرق کشور دارای بیشترین احتمال وقوع زمینلرزه های بزرگتر از 5 هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر امید کریمی، عضو هیات علمی دانشگاه سمنان امروز در چهارمین سمینار آمار فضایی و کاربردهای آن ، از اجرای مطالعاتی در زمینه تحلیل فضایی داده های لرزه ای ایران از سال 2006 تا 2020 به مدت 15 سال خبر داد و گفت: پردازش و تهیه نقشه داده های زمینلرزه ای کشور طی 15 سال، تحلیل همبستگی فضایی داده های زمینلرزه ها، ارائه مدل فضایی مناسب برای تعیین مناطق با احتمال وقوع زلزله با بزرگای بیش از 5 و ارائه نقشه های پیشگویی فضایی کشور از جمله اهداف اجرای این پروژه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده مناطق نزدیک به هم، زمینلرزه های مشابهی دارند، اظهار کرد: این نوع داده ها را می توان با تحلیل همبستگی فضایی مدل بندی کرد که در این زمینه تحقیقاتی در سال های 2019 تا 2021 توسط محققان ایرانی و خارجی اجرایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 استانی که بیشترین زمینلرزه های بزرگتر از 5 را تجربه کردند

4 استانی که بیشترین زمینلرزه های بزرگتر از 5 را تجربه کردند