مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 08:452021-10-27سياسي

چهارتفسیر معاصر از فلسفه ابن سینا/ اهمیت بازخوانی سنت فلسفی سینوی


شجاعی جوشقانی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در یک نشست به اهمیت بازخوانی سنت فلسفی ابن سینا به طور خاص و فلسفه اسلامی به طور عام از منظر مباحث مِتا- فلسفه اشاره کرد.

- ، سی ویکمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره بوعلی سینا به رویکردهای معاصر در تفسیر فلسفه ابن سینا اختصاص داشت که با سخنرانی مالک شجاعی جوشقانی (عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) به صورت مجازی از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب پخش شد.

شجاعی جوشقانی سخنانش را با اشاره به چهار تفسیر معاصر از فلسفه ابن سینا آغاز کرد و به دغدغه هایی که در حوزه تاریخ نگاری فلسفه مطرح می شود، پرداخت.

وی همچنین به اهمیت بازخوانی سنت فلسفی ابن سینا به طور خاص و فلسفه اسلامی به طور عام از منظر مباحث مِتا- فلسفه (metaphilosophy) اشاره کرد.

در ادامه متن کامل این سخنرانی را می خوانید؛ در روزگار ما مباحثی مثل مِتا- فلسفه و تاریخ نگاری فلسفی اهمیت بسیاری دارد و پرسش این است که در مواجهه با مباحثی که در مِتا- فلسفه معاصر غربی مطرح می شود آیا از سنت فلسفی اسلامی- ایرانی چه خوانش و تفاسیر احیانا متفاوتی از خوانش مشهور می توان ارائه داد؟ آیا می توان از نوعی گفت وگوی ثمربخش میان سنت فلسفی اسلامی و مباحثی که دغدغه فیلسوفان معاصر و جدید است سخن گفت و یا فل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارتفسیر معاصر از فلسفه ابن سینا/ اهمیت بازخوانی سنت فلسفی سینوی

چهارتفسیر معاصر از فلسفه ابن سینا/ اهمیت بازخوانی سنت فلسفی سینوی