مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 08:402021-10-27سياسي

تخت روانچی: ایران نمی تواند نسبت به مصائب مردم افغانستان بی تفاوت بماند


مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در مصاحبه ای گفت: وضعیت کنونی افغانستان نیازمند تلاش های هماهنگ بین المللی است و کشورهای همسایه می توانند در این زمینه نقش عمده ای ایفا کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد با اشاره به نشست امروز تهران درباره افغانستان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور همسایه که از پیوندهای تاریخی، فرهنگی، زبانی و مذهبی با افغانستان برخوردار است، نمی تواند نسبت به مصائب مردم افغانستان بی تفاوت بماند.

مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در مصاحبه ای گفت: امروز چهارشنبه، وزرای خارجه همسایگان نزدیک افغانستان بعلاوه روسیه در تهران گرد هم می آیند تا وضعیت فاجعه بار کنونی آن کشور را ارزیابی کنند.

آنها برای بحث و بررسی راه ها و ابزارهای ممکن برای کمک به مردم افغانستان در غلبه بر چالش های سخت و وحشتناکی را که با آن روبرو هستند، گردهم می آیند.

او ادامه داد: پس از خروج عجولانه ایالات متحده و سقوط ناگهانی حکومت اشرف غنی رییس جمهور سابق افغانستان در ماه اوت گذشته - و تسلط طالبان بر کل کشور- تحولات سریعی رخ داده است که پیامدهای جدی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی را برای کل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخت روانچی: ایران نمی تواند نسبت به مصائب مردم افغانستان بی تفاوت بماند

تخت روانچی: ایران نمی تواند نسبت به مصائب مردم افغانستان بی تفاوت بماند