مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 08:252021-10-27بين الملل

چین به «بلینکن» هشدار داد


ادعای تفرقه انگیز وزیر خارجه آمریکا مبنی بر لزوم جایگاه دادن به تایوان در نهادهای وابسته به سازمان ملل، با واکنش تند دولت پکن همراه بود.

- به نقل از اسپوتنیک، سفارت چین در واشنگتن از ایالات متحده خواست که به اصل چین واحد و همچنین تعهدات خود در قبال تایوان پایبند باشد.

این واکنشی است به بیانیه روز گذشته آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که در آن مدعی شده بود جامعه جهانی باید به واشنگتن در تلاش برای مشارکت دادن تایوان در نظام سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن، کمک کند.

این بیانیه به مناسبت پنجاهمین سالگرد احیای جایگاه چین در سازمان ملل (بعد از تبدیل شدن به جمهوری خلق چین در سال 1949) صادر شده بود.

سفارت چین هم در ادامه واکنش خود به ادعای مطرح شده از سوی بلینکن، یادآوری کرد که 50 سال پیش هم آمریکا در تلاش برای جداکردن تایوان از سرزمین اصلی چین ناکام ماند و اکنون نیز وضع به همین منوال است.

همزمان، ما شیائوگوآنگ سخنگوی دفتر ارتباطات تایوان در پکن، هشدار داد که تایوان بخشی از چین است و حقی برای پیوستن به سازمان ملل ندارد.

وی یادآوری کرد که سازمان ملل یک سازمان دولتی بین المللی و متشکل از دولت های مستقل است حال آنکه طبق اصل چین واحد که واشنگتن هم ادعای پذیرش آن را دارد، تایوان به رغم خودمختاری، همچنان بخشی از قلمرو سرزمینی چین محسو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین به «بلینکن» هشدار داد

چین به «بلینکن» هشدار داد