مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 08:052021-10-27پزشكي

55 تا 60 درصد مرگ ها در کشور بر اثر مسمومیت موادمخدر و الکل است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت محور سازمان غذا و دارو گفت: 55 تا 60 درصد مرگ ها در کشور به دلیل مسمومیت بر اثر مصرف مواد مخدر، - مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت محور سازمان غذا و دارو گفت: 55 تا 60 درصد مرگ ها در کشور به دلیل مسمومیت بر اثر مصرف مواد مخدر، محرک و الکل است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت محور سازمان غذا و دارو گفت: 55 تا 60 درصد مرگ ها در کشور به دلیل مسمومیت بر اثر مصرف مواد مخدر، محرک و الکل است.

نوشین محمد حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: مصرف متانول و ترامادول در بین مواد مخدر و محرک بیشترین مسمومیت و مرگ را شامل می شود، به همین دلیل نگهداری دارو های متانول که برای درمان استفاده می شود، باید دور از دسترس دیگران بویژه کودکان باشد.

وی اظهار داشت: مسمومیت ناشی از منوکسید کربن 11 تا 15 درصد، دارویی هفت تا 10 درصد، سموم دفع آفات، قرص برنج و .

باعث بیشترین مرگ ها می شود.

نجات دادن فردی که قرص برنج مصرف کرده، غیر ممکن است، نگهداری و مصرف این قرص ممنوع بوده و حتی گازی که ناشی از قرص برنج که در کیسه های برنج و حبوبات در انبار ها نگهداری می شود نیز باعث مسمومیت شده و می تواند کشنده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

55 تا 60 درصد مرگ ها در کشور بر اثر مسمومیت موادمخدر و الکل است

55 تا 60 درصد مرگ ها در کشور بر اثر مسمومیت موادمخدر و الکل است