مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 07:552021-10-27سياسي

پوشش بیمه ای33 میلیون نفر در سازمان بیمه سلامت


مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت حدود 33 میلیون نفر را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه دارد.

- ، محمدرضا میرزایی گفت: قانون بیمه همگانی سلامت در سوم آبان سال 73 در مجلس تصویب شد، لذا مقرر شد طبق این قانون دولت حق بیمه پایه برای اقشار آسیب پذیر جامعه، روستاییان، عشایر، حاشیه شهرها و شهرهای کوچک را پرداخت کرده و این افراد رایگان بیمه شوند، در همین راستا سوم تا نهم آبان ماه هفته بیمه سلامت پیش بینی شده است.

مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بر اساس قانون و بررسی های انجام شده در صندوق بیمه روستاییان، عشایر و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر که بیمه شده معتبر حدود 20 میلیون و 500 هزار نفر است، این افراد به صورت رایگان تحت پوشش قرار دارند؛ به طوری که 15 سال خدمات روستایی دریافت کرده و این خدمت سال به سال در حال ارتقا است؛ در حال حاضر برای همین تعداد حدود 7 هزار و 300 پزشک فعال هستند.

وی تصریح کرد: همچنین حدود 5 هزار و 770 نفر ماما و نزدیک به 2 هزار دندان پزشک در 4 هزار و 177 مرکز جامعه سلامت روستایی در حال خدمت هستند، از سوی دیگر در صندوق بیمه همگانی بیشتر جمعیت شهری یعنی اقشار آسیب پذیر دهک های پایین جامعه حدود 13 میلیون نفر تحت پوشش هستند؛ به عبارتی بیش از 33 میلیون نفر از 42 میلیون بیمه شده تحت پوشش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوشش بیمه ای33 میلیون نفر در سازمان بیمه سلامت

پوشش بیمه ای33 میلیون نفر در سازمان بیمه سلامت