مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 07:302021-10-27بين الملل

آغاز دومین نشست وزرای خارجه همسایه افغانستان به اضافه روسیه در تهران


دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به اضافه روسیه در تهران آغاز به کار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، نشست وزرای خارجه 6 کشور همسایه دبیرکل سازمان ملل نیز در این نشست پخش شود.

سفرای خارجی مستقر در تهران هم در این نشست حضور دارند و به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه بعد از افتتاح نشست وارد مباحث محتوایی نشست خواهیم شد و انتظار داریم این جلسه تا چند ساعت به صورت محتوایی ادامه یابد و بعد در خصوص بیانیه مشترکی تلاش خواهد شد به جمع بندی برسیم.

خطیب زاده دیروز سه شنبه درباره نشست مذکور خاطرنشان کرد: نشست تهران نشستی برای یک راه حل افغانی خواهد بود و تشریک مساعی کشورهای همسایه افغانستان برای کمک به صلح و ثبات پایدار در افغانستان است.

این نشست در ادامه ابتکاری است که به صورت مجازی وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان چندی پیش نشستی را داشتند و به اصول پایه ای رسیدند از جمله این که آینده افغانستان باید براساس اراده و خواست مردم افغانستان شکل بگیرد.

در اجلاس مجازی توافق شد بر یک دولت فراگیر در افغانستان تأکید شود، دولتی که در چارچوب آن تنها می شود به یک افغانستان با ثبات که بخشی از یک ترتیبات همکاری های منطقه ای فراگیر باشد، فکر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز دومین نشست وزرای خارجه همسایه افغانستان به اضافه روسیه در تهران

آغاز دومین نشست وزرای خارجه همسایه افغانستان به اضافه روسیه در تهران