مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 07:202021-10-27اجتماعي

گردشگری روستایی راهکاری برای عبور از چالش های صنعت توریسم


استان فارس علاوه بر اینکه به دلیل وجود بیش از سه هزار اثر تاریخی ثبت ملی و 4 اثر جهانی، در حوزه میراثی جایگاهی دارد، به واسطه تنوع آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی و حضور اقوام مختلف، - ایسنا/فارس استان فارس علاوه بر اینکه به دلیل وجود بیش از سه هزار اثر تاریخی ثبت ملی و 4 اثر جهانی، در حوزه میراثی جایگاهی دارد، به واسطه تنوع آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی و حضور اقوام مختلف، دارای جذابیت های کم نظیری برای جذب گردشگر است؛ ظرفیت هایی که عمدتا در بخش روستایی و عشایر این استان وجود دارد و همچنان جزو داشته های مغفول مانده به شمار می رود.

گردشگری روستایی شامل تمام فعالیت های گردشگری در محیط روستایی با توجه به بافت سنتی و فرهنگی روستایی، هنرهای سنتی و صنایع دستی، آداب و رسوم سنتی و غذاها است که روز به روز بر طرفداران این نوع گردشگری افزوده می شود.

گردشگری روستایی جنبه های مختلفی دارد که یکی از جنبه های آن تعیین روستاهایی به عنوان روستاهای هدف گردشگری برای توسعه گردشگری پایدار در هر منطقه است.

سال هاست که سازمان میراث فرهنگی با هدف توسعه گردشگری روستایی، روستاهای دارای قابلیت های ویژه برای جذب گردشگر و معرفی فرهنگ بومی را به عنوان هدف گردشگری نامید؛ اما این اقدام که با هدف ترویج و توسعه گردشگری روستایی، بنا نهاده شد و در سال های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری روستایی راهکاری برای عبور از چالش های صنعت توریسم

گردشگری روستایی راهکاری برای عبور از چالش های صنعت توریسم