مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 07:002021-10-27سياسي

رییس جمهور جنجالی به دلیل سیاست کرونایی به «جنایت» متهم شد


رییس جمهور پوپولیست و جنجالی برزیل به دلیل سیاست های غلط در مبارزه با کرونا به «جنایت علیه بشریت» متهم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران،یکی از کمیته های سنای برزیل روز سه شنبه گزارشی را تایید کرد که در آن علیه ژاییر بولسونارو رییس جمهور این کشور اتهاماتی از جمله جنایات علیه بشریت به دلیل سیاست هایش در مقابله با همه گیری کووید19 مطرح شده بود.

هفت تن از 11 سناتور عضو این کمیته به تأیید متنی رای دادند که هفته گذشته پس از یک تحقیق شش ماهه درباره واکنش دولت به همه گیری ویروس کرونا تهیه شده بود و علاوه بر متهم کردن بولسونارو، خواستار صدور کیفرخواست علیه 77 نفر دیگر از جمله چند وزیر و سه تن از فرزندان او شده بود.

این گزارش 1200 صفحه ای از دادگاه عالی برزیل می خواهد که دسترسی رهبر راست افراطی به حساب هایش در شبکه های اجتماعی یوتیوب، توییتر، فیس بوک و اینستاگرام را به دلیل ادعاهای نادرستش درباره مرتبط بودن واکسن های کووید19 با بیماری ایدز مسدود کند.

گزارش اعلام می کند که بولسونارو در تلاشی فاجعه بار برای دستیابی به مصونیت گله ای در مقابل ویروس کرونا، عمداً برزیلی ها را در معرض عفونت انبوه قرار داده است.

بر این اساس، تهیه کنندگان گزارش می خواهند که رییس جمهور به دلیل ارتکاب 9 جنایت مربوط به کم اهمیت جلوه دادن خطرات بیماری کووید19 و نادیده گرفتن تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور جنجالی به دلیل سیاست کرونایی به «جنایت» متهم شد

رییس جمهور جنجالی به دلیل سیاست کرونایی به «جنایت» متهم شد