مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 06:552021-10-27اقتصادي

چرا زنان بیش از مردان تقاضای طلاق دارند؟


کارشناس مسئول مددکاری و خدمات مشاوره ای دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: امروزه زنان نسبت به گذشته به حقوق خود آگاهی بیشتری پیدا کرده اند، اما با توجه به دلایل زنان برای طلاق ضروری است در خصوص شروط ضمن عقد آگاهی های لازم به آنان داده شود.

- ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس مسئول مددکاری و خدمات مشاوره ای دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: امروزه زنان نسبت به گذشته به حقوق خود آگاهی بیشتری پیدا کرده اند، اما با توجه به دلایل زنان برای طلاق ضروری است در خصوص شروط ضمن عقد آگاهی های لازم به آنان داده شود.

زهرا ابراهیم آبادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: از آنجایی که طبق قانون حق طلاق با مرد است و درصورتی که وی تصمیم به طلاق داشته باشد، باید حقوق مالی زوجه را پرداخت کند، شاید این موضوع یکی از دلایلی باشد که سبب شده مردان کمتر به سمت و سوی طلاق بروند.

وی ادامه داد: البته زن با داشتن شرایطی که در قانون آمده و با اثبات عسر و حرج می تواند تقاضای طلاق کند، اما با توجه به اینکه اغلب زنان این شرایط را ندارند، تصمیم به طلاق توافقی می گیرند؛ لذا معمولا اگر مرد تمایلی به طلاق نداشته باشد و زن هم دلایل و مدارک لازم جهت اثبات عسر و حرج را در اختیار نداشته باشد زن اغلب با بذل حقوق مالی خود با همسرش به توافق طلاق می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا زنان بیش از مردان تقاضای طلاق دارند؟

چرا زنان بیش از مردان تقاضای طلاق دارند؟