مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 06:302021-10-27اقتصادي

پشت پرده پرداخت غیرسجامی سود سهامداران عدالت


با وجود راحتی پرداخت سود از طریق سامانه سجام توسط شرکت های بورسی چرا همچنان نیمی از شرکت های بورسی از سامانه سجام استفاده نمی کنند؟ - ، در حال حاضر بیشتر شرکت های بورسی از روش های قدیمی پرداخت استفاده کرده که سبب اعتراض سهامداران شده است.

طبق اعلام سجام در سال 99 فقط 123 شرکت از 490 شرکتی که اطلاعیه تقسیم سود را منتشر کرده اند، حاضر به پرداخت سود سهامداران از طریق سامانه سجام شده اند.

طبق برآوردهای انجام شده این عدد در سال 1400 به 218 شرکت رسیده که این عدد کمتر از 50 درصد شرکت های بورسی را شامل می شود.

سؤالی که در ذهن شکل می گیرد این است که باوجود راحتی پرداخت سود از طریق سامانه سجام توسط شرکت های بورسی چرا همچنان نیمی از شرکت های بورسی از سامانه سجام استفاده نمی کنند؟ علت این امر را می توان در آمار اعلامی مدیر سجام پیدا کرد.

طبق این آمار درروش غیر سجامی تنها 15 الی 20 درصد سهامداران حقیقی سود سهام را خود دریافت می کنند که این آمار درروش سجامی بیش از 95 درصد است.

به عبارت دیگر وجه سود سهام 80 الی 85 درصد سهامداران در حساب شرکت های بورسی باقی مانده که این عدد درروش سجامی صرفاً 5 درصد است.

روش های پرداخت سود سهام از منظر قانونی سوال دیگری که ممکن است پیش بیاید باوجود روش های مختلف پرداخت سود سهامداران کدام روش دارای اعتبار و پشتوانه قانونی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده پرداخت غیرسجامی سود سهامداران عدالت

پشت پرده پرداخت غیرسجامی سود سهامداران عدالت