مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 06:252021-10-27بين الملل

درخواست سودانی های مقیم خارج برای اقدام قاطع شورای امنیت علیه کودتاچیان


دهها تن از فعالان که اصالتا سودانی هستند، دو تجمع اعتراضی را در برابر مقر سازمان ملل در نیویورک علیه کودتای نظامی در کشورشان ترتیب دادند.

- دهها تن از فعالان که اصالتا سودانی هستند، دو تجمع اعتراضی را در برابر مقر سازمان ملل در نیویورک علیه کودتای نظامی در کشورشان ترتیب دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه الحره نوشت، معترضان خواستار آزادی عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان و تشکیل دولت مدنی شدند.

خلیل ابراهیم که در این اعتراضات شرکت کرده می گوید، از دولت آمریکا می خواهد عبدالفتاح البرهان، رییس شورای حاکمیت انتقالی سودان و کمیته امنیتی ویژه در نظام عمر البشیر، رییس جمهوری سابق این کشور را برکنار کند.

البرهان روز دوشنبه ضمن اعلام وضعیت فوق العاده و تشکیل دولت جدید، شورای حاکمیت که ریاست آن را برعهده دارد و دولت انتقالی به نخست وزیری حمدوک و سایر نهادها را که قرار بود یک روند دموکراتیک را تا زمان برگزاری انتخابات و تشکیل حکومت مدنی اجرایی کنند، منحل کرد.

نورالدین ساتی، سفیر سودان در آمریکا هم در این تجمع حضور داشت و گفت، نیروی نظامی سودان همان اقدامات نظام البشیر را ادامه می دهد در حالی که مردم گمان می کردند بخش نظامی طبیعت سودان، مرحله جدید و تمایل ملت برای پایان دادن به حکومت توتالیتاریسم را فهمیده اند اما آنها جنایت هایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست سودانی های مقیم خارج برای اقدام قاطع شورای امنیت علیه کودتاچیان

درخواست سودانی های مقیم خارج برای اقدام قاطع شورای امنیت علیه کودتاچیان