مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 05:552021-10-27اقتصادي

تبدیل شدن مرز باجگیران به مسیر مسافری سیاست ترکمنستان است


رییس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان گفت: مرز باجگیران نزدیک ترین مرز به عشق آباد پایتخت کشور ترکمنستان بوده و این سیاست گذاری توسط این کشور وضع شده که از این مسیر ترانزیت و حمل کالا صورت نگرفته و تنها مسیر مسافری باشد.

- مجید محمدنژاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: مرزهای میان دو کشور درب های ورودی و خروجی میان همسایه ها محسوب می شود که برای تعامل میان دو کشور باید سنجید چه میزان به روابط فرهنگی و اقتصادی بهاداده شده است.

رییس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان با تأکید بر اینکه این دو ملت ایران و ترکمنستان با یکدیگر نسبت فامیلی و خویشاوندی دارند و باید دید این مسئله چه میزان به منصه ظهور رسیده است، گفت: این موضوع نیازمند قوی تر شدن ارتباط و بازتر شدن درب ها به روی یکدیگر است و نباید دنبال این بود که ما درب ها را بازکنیم بلکه باید به مرحله برسیم که دیگر دری بسته نشود.

وی با یادآوری این موضوع که پس از پاندمی یکی از این سه مرز مهم به شمار می آید چون جمهوری اسلامی ایران را به اوراسیا رسانده و دسترسی های اقتصادی را تسهیل می کند.

محمدنژاد با اشاره به اینکه اگر در تأمین واگن با مشکل روبرو نشویم از این مرز صادرات و واردات کالا صورت می گیرد که در حال حاضر شرایط نسبت به گذشته بهتر شده است، تصریح کرد: شرایط تردد کامیون ها از این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل شدن مرز باجگیران به مسیر مسافری سیاست ترکمنستان است

تبدیل شدن مرز باجگیران به مسیر مسافری سیاست ترکمنستان است