مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 05:002021-10-27اجتماعي

هوای مهر ماه در مشهد آلوده تر از مدت مشابه پارسال بود


مسوول مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: کیفیت هوای این کلانشهر ظرف مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال آلوده تر بود زیرا در هیچ روزی از این ماه هوای مشهد در وضعیت پاک قرار نگرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، رضا اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مهر ماه امسال شهروندان مشهدی تجربه تنفس در هوای پاک را نداشتند در حالی که در مهر ماه پارسال یک روز هوا با شاخص پاک ثبت شده است.

وی ادامه داد: همچنین مهر ماه امسال تعداد روزهای هوا با کیفیت قابل قبول 20 روز بود که این تعداد در مدت مشابه پارسال 25 روز بود.

مسوول مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: در مهر ماه امسال تعداد روزهایی که شاخص هوا روی کیفیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت نیز 10 روز بود که این میزان در مدت مشابه پارسال چهار روز بود.

اسماعیلی خشکی و پایداری هوا را از عوامل افزایش آلاینده های جوی در کنار حمل و نقل و استفاده صنایع از سوخت های نامناسب عنوان کرد.

کلانشهر 350 کیلومترمربعی مشهد در مجموع 723 کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه دارد و حدود 70 درصد آلودگی هوا در این کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مربوط به ناوگان حمل و نقل است و تداوم پدیده خشکسالی، افزایش حجم گرد و غبار و پایداری هوا وضعیت آلودگی هوا را در این شهر تشدید ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوای مهر ماه در مشهد آلوده تر از مدت مشابه پارسال بود

هوای مهر ماه در مشهد آلوده تر از مدت مشابه پارسال بود