مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 21:552021-10-26پزشكي

دستگاه رباتیک جایگزین فیزیوتراپ برای بازگرداندن حرکات دست


محققان یکی از شرکت های دانش بنیان دستگاه رباتیک جایگزین فیزیوتراپ برای بیماران مبتلا به سفتی دست ناشی از سکته مغزی را عرضه کردند که در حال حاضر در فاز مطالعات بالینی است.

- محققان یکی از شرکت های دانش بنیان دستگاه رباتیک جایگزین فیزیوتراپ برای بیماران مبتلا به سفتی دست ناشی از سکته مغزی را عرضه کردند که در حال حاضر در فاز مطالعات بالینی است.

علیرضا میرباقری، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیر عامل یکی از شرکت های دانش بنیان در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که دستگاه طراحی شده در این شرکت، سامانه رباتیک توانبخشی مفاصل مچ و انگشتان دست است، گفت : این سامانه توانبخشی برای بیماران دچار سکته مغزی است که بعد از مدتی دچار لختی و سفتی دست خواهند شد.

وی با بیان اینکه این دسته از بیماران بعد از مدتی قادر به حرکت دستان خود نیستند، اظهار کرد: برای درمان این عارضه، بیماران باید پروسه 6 ماهه فیزیوتراپی را طی کنند تا فیزیوتراپ آنقدر دست بیمار را حرکت دهد تا دست به نرمی اولیه خود بازگردد.

میرباقری خاطر نشان کرد: این دستگاه جایگزین فیزیوتراپ خواهد شد تا به طور هوشمند، با وارد کردن فشارهای کنترل شده به دست بیمار، حرکت های غیر فعالی را به دست منتقل کند که دست به حرکت اولیه خود بازگردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه رباتیک جایگزین فیزیوتراپ برای بازگرداندن حرکات دست

دستگاه رباتیک جایگزین فیزیوتراپ برای بازگرداندن حرکات دست