مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 19:202021-10-26سياسي

ظرفیت گسترش روابط تهران – عشق آباد بسیار فراتر از سطح کنونی است


رییس جمهور ظرفیت گسترش روابط تهران – عشق آباد بسیار فراتر از سطح کنونی توصیف کرد.

- به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سیدبراهیم رییسی، رییس جمهور سه شنبه شب در دیدار رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان با قدردانی از همکاری و حمایت ترکمنستان برای عضویت دائم ایران در اجلاس همکاری های شانگهای، گفت: مناسبات ایران و ترکمنستان فراتر از روابط سیاسی و اقتصادی، از علاقه قلبی و اعتقادی بین دو ملت نشأت می گیرد و باید روز به روز سطح این روابط افزایش یابد.

وی با اشاره به اراده جدی مسئولان عالی رتبه ایران و ترکمنستان برای گسترش هر چه بیشتر سطح روابط دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی، گفت: تقویت مناسبات دوجانبه می تواند به همکاری های منطقه ای و بین المللی سازنده دو کشور در راستای صلح و ثبات در منطقه بیانجامد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ظرفیت گسترش روابط تهران – عشق آباد بسیار فراتر از سطح کنونی است، گفت: افزایش سطح روابط با فعال کردن ظرفیت های همکاری در حوزه های مختلف به ویژه ترانزیت و انرژی، به نفع دو ملت و ملت های منطقه است.

رییسی درباره موضوع افغانستان هم گفت: باید در مسیر ایجاد صلح و امنیت و شکل گیری دولتی فراگیر در افغانستان که همه اقوام و جریانات سیاسی این کشور را نمایندگی کند، تلاش کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت گسترش روابط تهران – عشق آباد بسیار فراتر از سطح کنونی است

ظرفیت گسترش روابط تهران – عشق آباد بسیار فراتر از سطح کنونی است