مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 18:452021-10-26سياسي

امیرعبداللهیان: امیدواریم نشست تهران به ثبات، آرامش و توسعه افغانستان کمک کند


وزیر امور خارجه در دیدار همتای تاجیکستانی ابراز امیدواری کرد نشست تهران بتواند در تحقق خواست و اراده مردم افغانستان گام موثری برداشته و به ثبات، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در دیدار امشب (سه شنبه) به کشورمان سفر کرده است، آخرین تحولات روابط دو کشور خصوصا در حوزه های اقتصادی، روابط سیاسی و همکاری های فرهنگی، مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

  وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی شایسته تاجیکستان در برگزاری اجلاس سازمان همکاری های شانگهای، با حضور هیأت عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران به ریاست رییس جمهور کشورمان و توافقات مهم انجام شده فیمابین روسای جمهور دو کشور، بر ضرورت گسترش همکاریها در تمامی زمینه ها تاکید کرد و وزارتخانه های امور خارجه دو کشور را عامل تحرک بخشی به روابط و خصوصا عملیاتی کردن اسناد امضا شده بین دو کشور برشمرد.

امیرعبداللهیان همچنین با تشریح رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران در حوزه روابط همسایگی، به عنوان یکی از مهمترین اولویت های روابط خارجی کشور، اشتراکات عمیق فرهنگی و زبانی با تاجیکستان را ظرفیت مهمی برای همکاری های فیمابین عنوان کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان ظرفیت همکاری های دو کشور در حوزه های خدمات فنی -مهندسی، گردشگری، صنایع، معدن و کشاورزی را در سطح قابل ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان: امیدواریم نشست تهران به ثبات، آرامش و توسعه افغانستان کمک کند

امیرعبداللهیان: امیدواریم نشست تهران به ثبات، آرامش و توسعه افغانستان کمک کند