مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 17:002021-10-26بين الملل

رییس جمهوری لبنان: از حقوق دریایی کشور در مذاکره با اسراییل عقب نشینی نمی کنیم


رییس جمهوری لبنان تاکید کرد، کشورش هرگز از حقوق خود در مذاکرات غیرمستقیم برای ترسیم مرزهای دریایی اش با رژیم اشغالگر چشم پوشی نخواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت النشره، میشل عون، رییس جمهوری لبنان در حالی این مساله را مورد تاکید قرار داد که کشورش و رژیم صهیونیستی از اکتبر مذاکراتی را با میانجی گری آمریکا برای حل مساله مناطق مورد مناقشه برگزار کرده اند.

کارن الحرار، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی آمادگی تل آویو برای احیای تلاش ها جهت حل درگیری با لبنان پیرامون ترسیم مرزهای دریایی را اعلام کرد؛ اما گفت، هرگز نمی پذیرد بیروت شروط مذاکره را به آن دیکته کند.

عون پیشنهادات میانجی گر آمریکایی را که خواستار انجام مذاکرات براساس خطوط مرزها بین رژیم صهیونیستی و لبنان و ماموریت محول شده به سازمان ملل شده بود، رد کرد.

مذاکرات قبلی بعد از آن متوقف شد که هر طرف نقشه های مختلفی را درباره خطوط پیشنهادی مرزها ارائه کردند که عملا مساحت منطقه مورد مناقشه را افزایش داده بود.

قرار بود مذاکرات براساس نقشه ارسال شده به سازمان ملل در سال 2011 باشد؛ اما لبنان آن را مستند به برآوردهای اشتباه خواند و خواستار مساحت بیشتر تا 1430 کیلومتر شد که شامل بخش هایی از میدان کاریش بود که شرکت یونانی به نفع اسراییل در آنجا کار می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهوری لبنان: از حقوق دریایی کشور در مذاکره با اسراییل عقب نشینی نمی کنیم

رییس جمهوری لبنان: از حقوق دریایی کشور در مذاکره با اسراییل عقب نشینی نمی کنیم