مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 14:152021-10-26اقتصادي

سرمایه گذاری در نفت، گاز و پتروشیمی مزیت رقابتی آن را تقویت می کند


نفت، گاز و پتروشیمی مزیت رقابتی کشور ماست و سرمایه گذاری در بخش های بالادستی و پایین دستی این صنعت، مزیت رقابتی آن را تقویت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، حجت اله صیدی در گفت وگو با خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدیدپذیر در خصوص اهمیت این صنعت و لزوم سرمایه گذاری در آن اظهار کرد: صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مزیت رقابتی کشور ماست و نزدیک به 10 تا 15 میلیون تن ظرفیت سرمایه گذاری مجدد در صنایع بالادستی این صنعت وجود دارد.

در بخش های پایین دستی این صنعت ظرفیت سرمایه گذاری به مراتب بیشتری نیز وجود دارد.

وی افزود: برخی کالاها صادر می شود در حالی که مجبور هستیم شکل کامل شده آن کالا را مجدداً وارد کنیم و از این رو باید در صنایع پایین دستی به صورت کامل تری سرمایه گذاری صورت گیرد.

صیدی گفت: بانک ها برای ایجاد ظرفیت تامین مالی سالانه 5 تا 7 میلیارد دلار، کنسرسیوم تشکیل داده اند تا سالانه 4 تا 5 میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی افزوده شود.

وی اظهار کرد: بانک صادرات ایران سال گذشته 40 هزار میلیارد تومان اعتبار ایجاد کرد و در سال جاری نیز تاکنون 38 هزار میلیارد تومان اعتبار ایجاد کرده و امکان ایجاد 80 تا 100 هزار میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری در نفت، گاز و پتروشیمی مزیت رقابتی آن را تقویت می کند

سرمایه گذاری در نفت، گاز و پتروشیمی مزیت رقابتی آن را تقویت می کند