مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 13:552021-10-26پزشكي

کشف راهی برای افزایش توانایی آنتی بیوتیک ها در برابر باکتری های مقاوم


یک گروه پژوهشی چندرشته ای در بررسی مشترکی موفق شده اند راهی ارائه دهند که می تواند به افزایش توانایی آنتی بیوتیک ها در برابر باکتری های مقاوم نسبت به دارو کمک کند.

- یک گروه پژوهشی چندرشته ای در بررسی مشترکی موفق شده اند راهی ارائه دهند که می تواند به افزایش توانایی آنتی بیوتیک ها در برابر باکتری های مقاوم نسبت به دارو کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فلوریدا نیوز تایمز، یک پژوهش چندرشته ای که توسط پژوهشگران دانشگاه مانش (Monash University) استرالیا و دانشگاه هاروارد (Harvard University) انجام شده است، راهی را برای افزایش تاثیر آنتی بیوتیک ها در برابر باکتری های مقاوم نسبت به آنتی بیوتیک نشان می دهد.

به گفته سازمان جهانی بهداشت (WHO)، مقاومت ضد میکروبی در حال تکامل است و یکی از 10 تهدید بزرگ سلامت عمومی به شمار می رود که بشر با آن روبرو شده است.

این پژوهش جدید، راهی را برای افزایش اثربخشی آنتی بیوتیک ها فراهم می کند؛ بدون اینکه پزشکان مجبور باشند به راهبردهای خطرناکی مانند تجویز دوز بالاتر یا تکیه کردن به کشف انواع جدید آنتی بیوتیک متوسل شوند.

بدن طی بروز یک عفونت باکتریایی، از مولکول هایی موسوم به کمواترکتانت (Chemoattractant) برای جذب نوتروفیل ها به محل عفونت استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف راهی برای افزایش توانایی آنتی بیوتیک ها در برابر باکتری های مقاوم

کشف راهی برای افزایش توانایی آنتی بیوتیک ها در برابر باکتری های مقاوم