مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 13:352021-10-26اقتصادي

کام تلخ کارگران کارخانه قند ممسنی و وعده هایی که به خرمن چغندرکاران نمی رسد


کارخانه قند ممسنی، تنها واحد تولیدی صنعتی شهرستان رستم است که مردم از تعطیلی چندین ساله پس از واگذاری آن به بخش خصوصی، گلایه مند و خواهان ورود جدی دولت و قوه قضاییه به احیای آن می باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رستم، این واحد تولیدی تعطیل شده، با مساحتی افزون بر 32 هکتار در 1344 تاسیس شد و بیش از 1500 نفر ناامیدی از همه جای آن به گوش می رسد.

کارخانه قند ممسنی، در سال 1344 با مالکیت وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه با ظرفیت تولید 250 تا 300 تن شکر در روز، افتتاح شد و در سال 1350 به شرکت شهدساز تحت نظارت وزارت صنایع واگذار شد و پس از 10 سال فعالیت به سازمان صنایع ملی ایران سپرده شد و در سال 1378 توسط سازمان صنایع ملی ایران به بخش خصوصی و فردی به نام محمدرضا یوسفی واگذار شد.

  در این قرارداد سرشار از ابهام، به مبلغ 2 میلیارد و 800 میلیون تومان، به بخش خصوصی واگذار شد.

واحدی که در همان زمان نیز بیش از این ارزش داشت و کارکنان آن در فصل های مختلف سال همواره مشغول بودند و در برخی فصول، بیش از 350 نفر به تعداد کارکنان معمول این واحد اضافه می شد.

علاوه بر ابهامات مبلغ واگذاری اولیه به بخش خصوصی، یکی از مهم ترین شرایط واگذاری در قانون صنایع ملی، یعنی تداوم فعالیت و توسعه کار نیز در این واحد رعایت نشده و از همان ابتدای واگذاری، با بهانه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کام تلخ کارگران کارخانه قند ممسنی و وعده هایی که به خرمن چغندرکاران نمی رسد

کام تلخ کارگران کارخانه قند ممسنی و وعده هایی که به خرمن چغندرکاران نمی رسد