مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 13:152021-10-26اجتماعي

کودکانی که در یزد به حاشیه رفته اند


مناطق حاشیه ای یزد شامل محلات حسن آباد و صدرآباد و محمودی جزو مناطق کمتر دیده شده یزد هستند که از کمترین مزایای حقوق شهروندی نیز برخوردار نشده اند.

- این مردم که اغلب ساکنانی از کشورهای مجاور و اتباع بیگانه غیرمجاز هستند برای فرار از مشکلات شهروندی و در موارد بسیار فقر و مشاغل غیرمجاز به این مناطق پناه اورده اند اما مسئله مربوط به کودکانی است که در این مکان ها زندگی می کنند و از نظر شهری، بهداشتی و سایر امکانات از کمترین حقوقی نیز برخوردار نیستند.

نبودن فضای تفریحی، امکانات آموزشی، زیرساخت های شهری و حتی نبودن گاز و امکانات رفاهی و گرمایشی و سرمایشی زندگی را چنان بر این مردمان تنگ گرفته است که این کودکان شاید از خوشی های ساده ای هم در زندگی خود ندارند.

کودکان مناطق حاشیه ای مردان و زنانی هستند که در آینده قرار است همچنان امروز در کنار ما زندگی کنند اما نبود امکانات، دور ماندن از فرهنگ و برخورد نداشتن با مردمان سایر مناطق با وجود فاصله ناچیز از مرکز شهر، منجر به ایجاد شکافی بین فرهنگی خواهد شد.

ساماندهی، توسعه و توجه به حقوق این مردم و حتی رسیدگی به مشکلات گسترده اجتماعی از لازمه هایی است که باید برای نجات این کودکان در نظر گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکانی که در یزد به حاشیه رفته اند

کودکانی که در یزد به حاشیه رفته اند