مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 13:002021-10-26پزشكي

شیردهی به نوزاد از زوال شناختی پیشگیری می کند


نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد زنانی که به نوزادان خود شیر داده اند در مقایسه با زنانی که شیر نداده بودند، بعد از سن 50 سالگی در آزمایش های شناختی عملکرد شناختی بهتری داشتند.

- جی پلاس، به نقل از زی نیوز، یافته های منتشر شده نشان می دهد که شیردهی ممکن است تأثیر مثبتی بر عملکرد شناختی زنان یائسه داشته و می تواند فواید بلندمدتی برای مغز مادر داشته باشد.

مهر نوشت؛ مولی فاکس ، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، می گوید: در حالی که بسیاری از مطالعات نشان داده اند که شیردهی سلامت و آرامش کودک را در درازمدت بهبود می بخشد، اما مطالعه ما از معدود مواردی است که تأثیرات طولانی مدت بر سلامت زنانی را که به نوزاد خود شیر داده اند مورد بررسی قرار داده است.

فاکس می افزاید: یافته های ما که عملکرد شناختی بالاتری را در بین زنان بالای 50 سال که به نوزادشان شیر داده بودند نشان می دهد، بیانگر آن است که شیردهی ممکن است در سنین بالاتر نقش محافظتی از مغز و اعصاب داشته باشد.

سلامت شناختی برای روح و روان افراد مسن بسیار مهم است.

با این حال، هنگامی که عملکرد شناختی بعد از 50 سالگی دچار اختلال می شود، می تواند پیش بینی کننده قوی بیماری آلزایمر، نوع اصلی زوال عقل و علت ناتوانی در افراد مسن باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیردهی به نوزاد از زوال شناختی پیشگیری می کند

شیردهی به نوزاد از زوال شناختی پیشگیری می کند