مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 12:452021-10-26سياسي

الحوثی خطاب به مزدوران سودانی: به کشورتان برگردید و از انقلابتان دفاع کنید


رییس کمیته عالی انقلاب یمن خطاب به نظامیان ارتش سودان که در یمن به نفع ائتلاف سعودی می جنگند، گفت که به کشورشان بازگردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در یک گفت و گوی تلویزیونی گفت که نیروهای سودانی حاضر در ائتلاف سعودی هرچه سریعتر باید یمن را ترک کرده و از کشور خودشان که در آن جا کودتا شده دفاع کنند.

او در مصاحبه با برنامه قصاری القول در شبکه روسیا الیوم، گفت: به مزدوران سودانی می گویم که باید به کشورتان و به شهرها و روستاهایتان برگردید و از انقلابتان دفاع کنید و به مسائل کشور خودتان بپردازید.

الحوثی با اظهار تأسف از حوادث سودان و زندانی شدن تعدادی در پی کودتا، گفت که مزدوران سودانی با پول سعودی ها و به به طور عام با پول کشورهای عربی خلیج فارس در یمن حضور دارند.

از ابتدای آغاز تهاجم ائتلاف سعودی به یمن مزدوران سودانی به شکل گسترده به خاک عربستان اعزام شده و به طور عمده نیز مسئولیت حفظ امنیت مرزهای این کشور را بر عهده دارند.

در حال حاضر آمار متقنی از تعداد نیروهای سودانی در یمن وجود ندارد، اما در دوم نوابر 2019 محمد حمدان حمیدتی نائب رییس شورای حاکمیت سودان گفته بود که 30 هزار نیروی سودانی که عمدتا از میان نظامیان واکنش سریع هستند، در یمن حضور دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الحوثی خطاب به مزدوران سودانی: به کشورتان برگردید و از انقلابتان دفاع کنید

الحوثی خطاب به مزدوران سودانی: به کشورتان برگردید و از انقلابتان دفاع کنید