مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 12:402021-10-26پزشكي

کمبود مبرم ذخیره سه گروه خونی در فارس


مدیرکل انتقال خون فارس ضمن دعوت از همه افراد برای اهدای خون، اعلام کرد که در حال حاضر با کمبود همه گروههای خونی به ویژه A مثبت، O منفی و O مثبت در استان مواجه هستیم.

- ایسنا/فارس مدیرکل انتقال خون فارس ضمن دعوت از همه افراد برای اهدای خون، اعلام کرد که در حال حاضر با کمبود همه گروههای خونی به ویژه A مثبت، O منفی و O مثبت در استان مواجه هستیم.

مسعود ترابی در گفت وگو با ایسنا گفت: امسال علیرغم افزایش در میزان اهدای خون، به دلیل افزایش اعمال جراحی در مراکز درمانی فارس، شاهد کمبود در ذخیره گروه های خونی هستیم.

ترابی گفت: طی شش ماهه اول امسال 76 هزار و 519 واحد خون در استان اهدا شده که این میزان در مقایسه با عدد 71 هزار و 642 واحد خون اهدایی سال گذشته، نشان دهنده 5 هزار واحد افزایش است.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه کلانشهر شیراز قطب پزشکی جنوب کشور محسوب می شود، انتقال خون فارس باید امر خونرسانی به 70 بیمارستان در استان را انجام دهد.

او با بیان اینکه بیماران تالاسمی و کودکان سرطانی روزانه نیازمند دریافت گروههای خونی هستند، افزود: با توجه به آمار افراد تالاسمی در فارس، روزانه باید 700 واحد خون اهدا شود که این آمار در حال حاضر به نصف رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود مبرم ذخیره سه گروه خونی در فارس

کمبود مبرم ذخیره سه گروه خونی در فارس