مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 11:502021-10-26اقتصادي

تصمیم بحث برانگیز استرالیا برای مقابله با گازهای گلخانه ای


استرالیا که یکی از بزرگترین صادرکنندگان زغال سنگ و گاز و همچنین به لحاظ سرانه جمعیتی یکی از آلوده ترین کشورهای جهان است اعلام کرده که بنا دارد تا سال 2050 - کمتر از 30 سال دیگر- میزان تولید گازهای گلخانه ای را به صفر برساند.

- استرالیا که یکی از بزرگترین صادرکنندگان زغال سنگ و گاز و همچنین به لحاظ سرانه جمعیتی یکی از آلوده ترین کشورهای جهان است اعلام کرده که بنا دارد تا سال 2050 - کمتر از 30 سال دیگر- میزان تولید گازهای گلخانه ای را به صفر برساند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با این حال اعلام این هدف گذاری از سوی دولت استرالیا با انتقادهایی روبرو شده است چرا که دولت، تصمیم قاطعی درباره توقف صنایع استخراج سوخت های فسیلی در این برنامه لحاظ نکرده است.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا امروز (سه شنبه) این تصمیم را پس از مذاکرات چالشی با نمایندگان هم حزبی خود در پارلمان اعلام کرد که مخالف چنین طرح و چشم اندازی بودند.

موریسون گفته است استرالیا قصد کم کردن تولید آلاینده ها را دارد اما صحبتی از متوقف کردن تولید و استخراج سوخت های فسیلی که بخش بزرگی از اقتصاد این کشور را تشکیل می دهند، نکرده است.

با وجود اعلام سال 2050 به عنوان هدف به صفر رساندن تولید آلاینده ها، استرالیا که به شدت مورد انتقاد مجامع غربی به لحاظ نحوه همراهی با معاهده اقلیمی پاریس است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم بحث برانگیز استرالیا برای مقابله با گازهای گلخانه ای

تصمیم بحث برانگیز استرالیا برای مقابله با گازهای گلخانه ای