مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 10:502021-10-26بين الملل

اطلاع قبلی آمریکا از کودتای سودان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، گزارش های رسانه ها حاکی از آن است که عبدالفتاح البرهان رییس شورای حاکمیتی سودان، 48 ساعت پیش از کودتای روز گذشته، - منابع رسانه ای می گویند که رییس شورای حاکمیتی سودان، 48 ساعت پیش از اعلام کودتا در این کشور، واشنگتن را در جریان این امر قرار داده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، گزارش های رسانه ها حاکی از آن است که عبدالفتاح البرهان رییس شورای حاکمیتی سودان، 48 ساعت پیش از کودتای روز گذشته، آمریکایی ها را در جریان این امر گذاشته بود.

به نوشته العربی الجدید ، البرهان به عنوان فرمانده نیروی مسلح سودان، به آمریکایی ها اعلام کرده بود که احتمال دارد نیرو هایی در داخل ارتش سودان، تصمیماتی را علیه دولت غیرنظامی این کشور اتخاذ کنند.

وب سایت خبری آمریکایی اکسیوس به نقل از منابع آگاه از نشست البرهان و جفری فلتمن نماینده ویژه آمریکا در امور مربوط به شاخ آفریقا پیش از کودتا خبر داد و نوشت که البرهان در این نشست، در خصوص اختلاف میان برخی نیرو های ارتش با دولت سودان و احتمال اتخاذ تصمیماتی در این خصوص اطلاع رسانی کرده بود.

بر اساس این گزارش، در کمتر از 48 ساعت پس از این نشست، البرهان در سراسر سودان، حالت فوق العاده اعلام کرد و از انحلال شورای حاکمیتی و دولت و تعلیق برخی از بند های سند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلاع قبلی آمریکا از کودتای سودان

اطلاع قبلی آمریکا از کودتای سودان