مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 10:452021-10-26اجتماعي

عدم سواد حرکتی، ورزش قهرمانی را با خطر مواجه می کند


معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر دانش آموزان تا 11 سالگی سواد حرکتی را فرا نگیرند، در آینده ورزش همگانی نخواهیم داشت و ورزش قهرمانی در خطر خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ری، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در آیین افتتاح طرح ملی سواد حرکتی در شهرری اظهار کرد: طبق آموزه های سند تحول بنیادین باید شایستگی های پایه دانش آموزان را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه جمعیت هدف ما ارائه خدمت به 15 میلیون دانش آموز است افزود: پروژه های متعدد مدرسه محور با قابلیت اجرا در مدرسه و جایی که مخاطب قرار دارد آغاز شد و در واقع برای اجرای طرح سواد حرکتی به سمت مدارس رفتیم.

  معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: حیات پویا، ورزش صبحگاهی، معلم یار، انجمن های ورزشی درون مدرسه ای، طرح کوچ و سواد حرکتی از جمله طرح های آموزش و پرورش است که همگی با هماهنگی درونی و با یک منطق ویژه مخاطب شناسانه به دانش آموز اجرا می شود.

حمیدی با اشاره به بسته تحولی سواد حرکتی بیان کرد: در نظام تعلیم و تربیت سواد خواندن و نوشتن را داریم که به مراتب منجر به سوادآموزی می شود اما الفبای سواد حرکتی شامل دویدن، پریدن، چرخیدن، توازن و غیره است که فقط به وسیله حرکت می شود ارتقا می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم سواد حرکتی، ورزش قهرمانی را با خطر مواجه می کند

عدم سواد حرکتی، ورزش قهرمانی را با خطر مواجه می کند