مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 10:302021-10-26بين الملل

یک گام به جلو در طرح خط انتقال گاز طبیعی مصر به لبنان


در پی دیدار وزرای انرژی لبنان و مصر در قاهره اعلام شد، در دیدار مذکور بر سر عملیات ارزیابی و برآورد خط انتقال گاز طبیعی مصر به لبنان از طریق سوریه توافق شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ولید فیاض وزیر انرژی لبنان که به مصر سفر کرده با همتای مصری خود طارق الملا دیدار کرد.

بر اساس گزارش اسپوتنیک ، در این دیدار، دو وزیر درباره تکمیل اقدامات اجرایی برای انتقال گاز طبیعی به لبنان با هدف حل بحران سوخت در این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

بنا به بیانیه صادر شده، در دیدار مذکور بر سر عملیات بازرسی و برآورد خط انتقال گاز طبیعی مصر به لبنان از طریق سوریه توافق شد.

مسیر بازرسی خطوط لوله نفت و گاز شامل مراحل ﻣﺴﯿﺮﯾﺎﺑﯽ ﻣﻘﺪﻣﺎﺗﯽ، ﻣﺴﯿﺮﯾﺎﺑﯽ ﻧﻬﺎﯾﯽ، ﻧﻘﺸﻪ ﺧﻮاﻧﯽ، ﻋﻤﻠﯿﺎت ﻧﻘﺸﻪ ﺑﺮداری، آزﻣﺎﯾﺸﺎت ﺧﺎﮐﺸﻨﺎﺳﯽ و غیره می‎ شود.

لبنان از آوریل گذشته با کمبود شدید سوخت روبروست و برخی روزها شاهد قطعی بیست ساعته برق است.

در همین ارتباط، امروز (سه شنبه) اتحادیه های بخش حمل و نقل در لبنان اعلام کردند، در اعتراض به گرانس سوخت و پایین بودن دستمزد، فردا اعتصاب خواهند کرد.

وزرای انرژی مصر، سوریه، لبنان و اردن حدودچندی پیش در نشستی در امان پایتخت اردن درباره احیای خط لوله گاز عربی و انتقال گاز از مصر به لبنان توافق کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک گام به جلو در طرح خط انتقال گاز طبیعی مصر به لبنان

یک گام به جلو در طرح خط انتقال گاز طبیعی مصر به لبنان