مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 09:452021-10-26سياسي

رشید مردوف: ترکمنستان و ایران در مسیر توسعه روابط گام برمی دارند


وزیر خارجه ترکمنستان گفت که ایران و ترکمنستان به عنوان دو کشور همسایه و برادر در مسیر توسعه روابط گام برمی دارند و از آمادگی این کشور برای همکاری با ایران در حوزه های مختلف خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، رشید مردوف وزیر خارجه ترکمنستان که به منظور شرکت در نشست همسایگان برای دعوت به عمل آمده قدردانی کرد.

وی افزود: ترکمنستان و ایران به عنوان دو کشور همسایه و برادر در مسیر توسعه روابط گام برمی دارند و در زمینه های مختلف همکاری دارند.

مردوف اضافه کرد: در گفتگوهای امروز در تأکید داشتیم بر توسعه روابط و همکاری ها و رایزنی ها بین دو کشور و در خصوص مسائل سیاسی و دیپلماتیک تصمیم گرفتیم گفت وگوها را سازمان یافته انجام دهیم در عشق آباد و تهران مذاکرات ادامه یابد.

وی گفت: درباره مسائل منطقه ای  و جهانی با هم گفت وگو کردیم.

مسائل مورد علاقه دو کشور مطرح و مسائل کنسولی مورد بررسی قرار گرفت.

مسائل زیادی را با هم مورد گفت وگو قرار دادیم و در بخش توسعه روابط تجاری و رساندن حجم مبادلات دو کشور به بالاترین سطح گفت وگو و تصمیم گرفتیم سطوح روابط تجاری را کمی و کیفی به بالاترین سطح برسانیم.

وزیر خارجه ترکمنستان خاطرنشان کرد: حوزه های انرژی، حمل و نقل و ترانزیت و آب و بازرگانی حوزه های مختلف برای همکاری است و طرف ترک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشید مردوف: ترکمنستان و ایران در مسیر توسعه روابط گام برمی دارند

رشید مردوف: ترکمنستان و ایران در مسیر توسعه روابط گام برمی دارند