مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 09:452021-10-26بين الملل

آخرین آمار از تعداد تسلیحات اتمی آمریکا و روسیه


نشریه نیوزویک نوشت در برهه ای که روابط مسکو با اعضای پیمان ناتو به رهبری آمریکا در حال سقوط آزاد است، دو کشور روسیه و ایالات متحده براساس پیمان استارت نو شمار جدیدترین تسلیحات هسته ای خود را اعلام کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایرنا نوشت: به نقل از تارنمای نشریه آمریکایی نیوزویک، روسیه و ایالات متحده آخرین شمار تسلیحات هسته ای خود را در زمانی ارائه می کنند که روابط میان مسکو و ائتلاف نظامی ناتو به رهبری آمریکا به پایین ترین حد خود رسیده است.

وزارت امور خارجه روسیه دیروز دوشنبه آخرین گزارش خود را درباره شمار کل تسلیحات تهاجمی راهبردی منتشر کرد؛ آماری که مسکو و واشنگتن هر 6 ماه یک بار بر اساس پیمان کاهش تسلیحات هسته ای دو جانبه میان ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه (استارت نو) که در سالجاری لازم الاجرا شد، مورد نیاز است.

این توافق محدودیت ها و اقدامات راستی آزمایی دوجانبه را در مورد دو ذخایر بزرگ تسلیحات هسته ای جهان ارائه می کند که با خروج دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا در 20 ژانویه 2020 (یک بهمن 99) از کاخ سفید بدون تمدید آن پیش از سر رسیدن انقضای آن پس از یک دهه، یعنی 5 فوریه، در حال از بین رفتن بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین آمار از تعداد تسلیحات اتمی آمریکا و روسیه

آخرین آمار از تعداد تسلیحات اتمی آمریکا و روسیه