مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 08:402021-10-26بين الملل

چرا اسراییل از بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس نگران است؟


رژیم صهیونیستی از افتتاح کنسولگری آمریکا در قدس شرقی نگران است و این اقدام را تضعیف حاکمیت خود در این شهر، بازگشت واشنگتن به سیاست قدیمی خود در مورد تقسیم قدس میان رژیم صهیونیستی و فلسطین و در نهایتبه معنای تشکیل کشور مستقل فلسطین می داند.

- رژیم صهیونیستی از افتتاح کنسولگری آمریکا در قدس شرقی نگران است و این اقدام را تضعیف "حاکمیت" خود در این شهر، بازگشت واشنگتن به سیاست قدیمی خود در مورد تقسیم قدس میان رژیم صهیونیستی و فلسطین و در نهایتبه معنای تشکیل کشور مستقل فلسطین می داند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه اسراییل الیوم در گزارشی نوشت، سناریوی بدبینانه ای که دیپلمات های صهیونیستی در مورد افتتاح کنسولگری آمریکا در قدس شرقی مطرح می کنند، ممکن است در هفته های آینده پس از تصویب بودجه توسط کنست محقق شود.

ساختمان کنسولگری واشنگتن در قدس شرقی، تحت نظارت وزارت خارجه آمریکا و نه سفارت این کشور در تل آویو بود و سال ها به عنوان دفتر نمایندگی آمریکا در قدس اشغالی، کرانه باختری و غزه فعالیت کرد.

از این رو این احتمال وجود دارد که فعالیت سفارتی که دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا از تل آویو به قدس منتقل کرد با فعالیت کنسولگری که به امور فلسطین می پردازد، جدا شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا اسراییل از بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس نگران است؟

چرا اسراییل از بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس نگران است؟