مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 08:252021-10-26اجتماعي

ورزش های قهرمانی و همگانی با نبود سواد حرکتی در معرض خطر است


معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اهتمام شهرداری ها جهت بالا بردن سواد حرکتی در محلات گفت: ورزش های قهرمانی و همگانی با نبود سواد حرکتی در معرض خطر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، سطح زندگی غیرفعال، عدم تحرک و آپارتمان نشینی و زندگی ماشینی در کودکان شکل نگیرد مثل سواد خواندن و نوشتن نیست که با بازماندگی از تحصیل بتواند جبران شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان داشت: سواد حرکتی اگر قبل از مدرسه و تا 11 سالگی شکل نگیرد و اشباع نشود در سنین بالا قابلیت جبران پذیری ندارد، یعنی کسی که سواد حرکتی را در زمان طفولیت و خردسالی و مدرسه یاد نگیرد توان حرکت در بزرگسالی را یاد نمی گیرد.

حمیدی بیان داشت: اگر کودک سواد حرکتی را نداند نمی توانیم روحیه ورزشی را در او نهادینه کنیم و ورزش همگانی ما با نبود سواد حرکتی در جامعه در معرض خطر است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر در خطر بودن ورزش قهرمانی اظهار داشت: اگر کودک بخواهد از بدن استفاده کند دچار مشکل خواهد شد چرا که سواد حرکتی ندارد و امروز شهرداری ها باید تمام اهتمامشان را در ایجاد سواد حرکتی محلات بگذارند چرا که ناتوانی حرکتی سبب دور ماندن فرد از حرکت می شود و تا آخر عمر به سراغ حرکت نمی رود و سونامی بیماری های غیر واگیر را خواهیم داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورزش های قهرمانی و همگانی با نبود سواد حرکتی در معرض خطر است

ورزش های قهرمانی و همگانی با نبود سواد حرکتی در معرض خطر است