مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 08:252021-10-26سياسي

کاروانسراها را پس از ثبت جهانی رها نکنیم


پس از ثبت جهانی کاروانسراهای «فرسفج» و «تاج آباد» باید برنامه ریزی کرد و با اجرای برنامه های متنوع آن ها را احیا کنیم نه با رهاکردن این آثار را به سرنوشت دیگر آثار ثبت جهانی در ایران محکوم کنیم.

- ایسنا/همدان یک مدرس و راهنمای گردشگری گفت: پس از ثبت جهانی کاروانسراهای فرسفج و تاج آباد باید برنامه ریزی کرد و با اجرای برنامه های متنوع آن ها را احیا کنیم نه با رهاکردن این آثار را به سرنوشت دیگر آثار ثبت جهانی در ایران محکوم کنیم.

مینا رستگار در نشست واکاوی تأثیر ثبت جهانی کاروانسراهای تاج آباد و فرسفج بر گردشگری همدان که در دفتر ایسنا برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه کاروانسراها در تاریخ اظهار کرد: وجود و پیدایش کاروانسراها به زمان هخامنشیان برمی گردد قطعاً پیش از این زمان هم وجود داشته ولی بر اساس مدارک مکتوب، 111 منزلگاه در مسیر جاده شاهی از شهر شوش پایتخت هخامنشیان تا یکی از مهم ترین شهرهای تجاری در غرب ترکیه امروزی به اسم سارد گسترش داشته است.

وی عنوان کرد: چاپارها و کاروان ها منزل به منزل از مسیر این جاده شاهی عبور و پیک ها با سرعت پیام ها را منتقل می کردند، البته آثاری از این جاده شاهی هم در استان همدان و هم در استان فارس و بعضی از مناطق به دست آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسراها را پس از ثبت جهانی رها نکنیم

کاروانسراها را پس از ثبت جهانی رها نکنیم