مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 07:502021-10-26سياسي

درخواست امام جمعه تربت جام برای حل مشکلات زعفران کاران


امام جمعه تربت جام خواستار ورود جدی تر مسئولان به حل مشکلات زعفران کاران که محصول ویژه مناطق کم آب مانند تربت جام است، شد و گفت: اقتصاد این مناطق با محصولاتی که نیاز به آب زیادی ندارد، - زنده خواهد ماند.

حجت الاسلام میرزاحسین معتمدی فر در گفت وگو با ایسنا درباره مشکلات کشاورزان و نبود مدیریت در کشت زعفران این منطقه گفت: در ساحات مختلف کشاورزی از کاشت، داشت، برداشت، توزیع و حتی صادرات محصلات آن مشکلات عدیده ای در کشور وجود دارد.

وی اظهار کرد: سال اول که به این شهر آمدم، نخستین مرتبه ای بود که زعفران را می دیدم؛ در طول زمان با مشکلات این کشاوزران روبه رو شدم، متوجه شدم پشت صحنه کشت زعفران بسیار غمبار است.

امام جمعه تربت جام به رتبه ایران در برخی محصولات کشاورزی در جهان اشاره کرد و افزود: قاچاق محصولات کشاورزی در بسیاری از محصولات در حجم های بالا باعث شده حق ایران در موارد مختلف ضایع شود.

سیر، خرما، زعفران، هندوانه و محصولات دیگر به دلیل بی سامانی در بسته بندی و عدم کنترل صادرات آسیب های فراوانی نصیب کشور کرده است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخی مشکلات کم آبی و گرمازدگی بر بازدهی زعفران کشور در سال های گذشته تاثیر گذاشته، تصریح کرد: این مشکلات تأثیر خود را می گذارد اما این همه تفاوت تولید غیرمنطقی است که شاید برخی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست امام جمعه تربت جام برای حل مشکلات زعفران کاران

درخواست امام جمعه تربت جام برای حل مشکلات زعفران کاران